donderdag 20 augustus 2009

Fragmenten Tekstblokken

Fragment 1

Ik wou dat ik iets tegen je kon zeggen.
Dat ik je kon vragen naar je verdriet
over wat ik je heb aangedaan.
Je woede, walging dat ik dat kon laten smelten als ijs.
Ik wou dat de 'Het Spijt Me' bloem echt bestond..

Fragment 2

Het smeltende hart vliegt in een scene met twee kloon-vrouwen.
De een zit gevangen en hangt als een slappe roos tegen de muur vastgebonden,
en kijkt bedroeft omdat ze niet vrij is.
De ander ligt op de grond en kijkt met gesloten ogen, terwijl het haar voeten zijn die gesmolten zijn, door haar zoektocht, haar hart is die net zoals haar vroegere geliefde,
op de achtergrond weg vervaagd.

Fragment 3

Voor mijn kijkers zie ik de witte roos.
Ze treedt uit -haar pure schoonheid,
en beland plots in een oerwoud vol wilden.
Zes wilden, zes vreemden, die om haar heen zoemen,
als bijen, Grote ... ?, Grote ogen!!

Als een trotste duif,
toont ze haar veren,
Ziehier rood.

Fragment 4

Vogels fluiten de laatste utopie.
Borden en bestek laten me schaduw stilzwijgen.
Het was de jongen in je verhaal.
Nu lachend om de ...
Met beide benen in de lucht.
Het blauwe hemellicht schijnt op me.
Iets troost me, maar ik weet niet wat.
Misschien de leegte van de stad.

Fragment 5

Strelend over mijn aders,
mijn hart bonkt net zoals de trein over de rails.
Kijkend naar de kleurenflitsen,
die voorbij schieten als een vuurpijl.
Een wonder van de toren afspringen, terwijl we willen vliegen.

Fragment 6

The fool in the night,
cherishes a candle of hope.
You have the fire,You are the angel.
I am sorry of Cupido's arrows.
I was a fool.
I know you have wings,
and you are strong enough
to leave me with it.
But would you please ...
... I would do anything if you could just ..
You were the star, and I was the meloen.

Fragment 7

Ego/Realisme

Wen aan de wijzende mensen
het gefluister, de plotselinge glimlachen.
Want je weet zelf wat er gaat gebeuren in de toekomst!
Je word BIG, iedereen zal je naam schreeuwen.
Je zal je naam nooit vergeten, ookal krijg je alzheimer.

Fragment 8

Twee blanco bladzijdes
vormen tegen elkaar
nog geen verhaal.
Het zijn enkel twee zielen
die hun tijd uitzitten
totdat ze weer kunnen vliegen.

Fragment 9

Leven is energie,
Energie is trilling,
Trilling is muziek,
God houdt van allemaal verschillende muziek.
Met 2012 speelt hij een andere cd.

Fragment 10

S p a c e, klaar
ruimtewiegend
raketvloeistof ontbrekend
berijken wij,
de maan
zetelend
in een hete troon
van onmacht, doch
rond
niet hoekig
zoals vrouwenheupen
en Yayoi Kusama's
skippyballen

E a r t h, wacht
om zijn as draaiend
Met koelkastmagneet
op hare majesteit
springend
in een koude strijd
van macht, doch
hoekig/puntig
zoals ravenbekken
en
Duchamp's
spijkers

Fragment 11

Een moderne ster op 't hoofd,
van een schim die voorbij gaat.
Slingerend zijn weg gaande, 't zwarte gat in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten