vrijdag 7 augustus 2009

Terugkomst

Zo ben weer terug van een vakantie naar Julianadorp. Hierbij een kort verslag van wat ik allemaal gedaan heb

vrij. Even naar het strand geweest, en een boek gelezen van H. Hoving - 'Juf daar zit een weduwe in de boom!' Het was een erg grappig boek met allemaal uitspraken van kinderen.
Ik had ook een poster van Picasso nagetekend die hing aan de muur van het vakantiehuisje.
za. Een gedichtenbundel van Toom Hermans - '75 woorden' gelezen. De gedichten 'verlangen', 'woorden' en 'koordanser' spraken mij wel aan. Ook weer naar het strand geweest, waar ik een meisje zag dat een kuil aan het graven was. Ik fantaseerde dat ik haar hielp en dat de kuil helemaal tot China uit zou komen.
zo. Gezwommen in het zwembad, en ik dacht als je goede vader wilt zijn moet je wel weten hoe je de 'zeehond' moet laat sproeien. Op het einde van de dag had ik ook zonsondergangen gefotografeerd.
ma. Gezonnen in de tuin, begonnen met het lezen van een boek van Clare Lennart - 'Scheepjes van Papier'. En naar de markt geweest in Den Helder, gekeken bij de boeken. Ik zag een catalogus van Sotheby's, een boek over Jugdenstil en een overzicht van Escher's werk. Ik had geen boek gekocht, maar wel een originele cd van 'Deep Forest'.
di. Verder met 'Clare', waar het hoofdstuk 'Dag lief poesje' mij wel aan het denken zette over verbroken contacten. En naar de markt geweest in Julianadorp, waar ik twee ringen kocht en een expositie bezocht in de ontmoetingskerk. Op het einde van de dag hoorde ik op de tv dat er een boekverfilming was van Stieg Larsson.
wo. Naar de doktor geweest, want me moeder was ziek. Verder gezonnen en gewandeld. Wat later op de dag 'gechineest', en buiten het restaurant zag ik een wit konijn dat steeds weg werd gejaagd door wat kinderen. Op de radio hoorde ik een liedje met de tekst 'Can you hear me calling out your name' en dat spookte nog even door me hoofd.
do. Scheepjes van Papier uitgelezen, en ik vond het echt een fantastisch boek zo zou ik ook moeten schrijven. Het hoofdstuk 'Kleine Prinses' vond ik nog het ontroerendste, en het verhaal van de oude man met de walrussnor het grappigste. Op het einde van de dag de auto gewassen, en dit was nog de dag waar ik het bruinste werd. Ook naar 'Andermans veren' gekeken dat ging over gekken, en naar een Belgische zender waar de filosoof Bas Haring sprak over de evolutie en scheppings theorie.
vrij. Terug naar Rotterdam, met de 'Deep Forest' cd op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten